Цього сезону на “Академіку Вернадському” продовжиться масштабна модернізація: НАНЦ почав її 3 роки тому, вперше з моменту передачі станції Україні від Британії 1996-го.
Навіщо потрібна модернізація?
Наша станція була побудована майже півстоліття тому, і термін використання багатьох елементів інфраструктури вичерпано. Попри британську якість, потрібно проводити не лише ремонт, а й часткову чи повну заміну конструкцій, систем та комунікацій.
Що планується зробити зараз?
У районі “Вернадського” дуже мінлива погода: зазвичай хмарно, сильний вітер, дощ і сніг. Однак упродовж антарктичного літа, тобто грудня-лютого, погода більш-менш прийнятна, щоб проводити роботи (особливо пов’язані зі зварюванням) на вулиці. Планується, що до кінця лютого 2022-го, буде виконано такі важливі завдання:
✅повна заміна паливопроводів, що з’єднують головний та резервний паливні баки між собою та з приміщенням дизельної, заміна всіх запірних вентилів на трубах та паливних резервуарах;
✅організація нової системи заземлення для об’єктів критичної інфраструктури. Це потребує буріння в надтвердих вулканічних породах, базальтах та андезитах понад 100 отворів діаметром 52 мм;
✅виготовлення стовпчастих опор для будівлі нового складу. Для цього треба розкопати до скелі сніг та лід, пробурити 96 отворів під арматуру, зафіксувати арматуру в отворах хімічним анкером, встановити опалубку та забетонувати 24 опори;
✅розширення та приведення у відповідність до міжнародних антарктичних норм майданчика для зберігання сміття. Це теж передбачає бурові та арматурні роботи, бетонування, потім – виготовлення стін та даху;
✅очищення головного паливного бака від залишків пального, осаду та парафінів, підготовка його внутрішніх стінок до антикорозійного фарбування;
✅відновлення теплоізоляції та вітробар’єру під головною будівлею станції на площі близько 30 м кв.;
✅виготовлення з нержавіючої сталі нового розхідного паливного бака, що живить опалювальні котли головної будівлі, та встановлення його замість старого.
Хто проводить роботи?
Щороку на станцію окрім річної експедиції вирушає сезонна, в яку входять вчені та технічний персонал – інженери, механіки та інші висококласні спеціалісти. Вчора, 5 грудня, в Антарктиду поїхала перша частина технічного сезону. Це четверо інженерних фахівців: Анатолій Андреєв, Вадим Бережний, Антон Омельченко, Сергій Шутяєв. Їхній шлях через всю Земну кулю, з урахуванням карантину в Чилі та морського шляху до станції, триватиме десь 3 тижні.
Передбачається, що в лютому-березні 2022 року на “Вернадський” приїде друга частина інженерного загону, адже на березень-квітень заплановано ще низку технічних робіт.
Учасникам сезонної команди за можливості допомагатимуть колеги-зимівники.
Як проходитиме модернізація і чи дозволить примхлива антарктична погода впоратися з усіма завданнями – обов’язково розкажемо згодом🙂
Докладніше про велику реконструкцію станції можна прочитати тут.