Сьогодні, 4 грудня 2021 року, флагман українського наукового флоту – криголам «Ноосфера» залишив морський вокзал Одеси й вирушив до Чорноморську, до судноремонтного заводу.
Як і будь-який транспортний засіб, перед великою дорогою (а до Антарктиди з України не менше 5-6 тижнів ходу), тим більше перед походом до крижаних морів, наше судно має пройти серйозне технічне обслуговування.
Слід перевірити роботу всіх механізмів – від двигунів до кранів та лебідок – на справність, замінити відпрацьовані масла тощо. Окремим завданням є очистка корпусу від наростів морської рослинності та техобслуговування «підрульок» – спеціальних гвинтів, які забезпечують маневреність судна у складній льодовій обстановці.
Більшість цих робіт не можна виконати на пасажирському причалі морвокзалу, а деякі навіть потребують тимчасового підйому з води у док.
Для докування був обраний ПрАТ “ІСРЗ” (стара назва – Іллічівський судноремонтний завод), адже «Ноосфера» має значну водотоннажність – 5732 тонн, а для цього плавучий док має бути досить потужним. Технічними роботами керуватиме досвідний старший механік Андріс Кубулінс, який понад 6 років працював на судні «Джеймс Кларк Росс», і коли воно стало «Ноосферою», люб’язно погодився перейти з Британської антарктичної служби на роботу до українського екіпажу криголаму.
Очікується, що в Антарктиду «Ноосфера» вирушить вже в середині січня. Але про це ми традиційно повідомимо окремо.